Miodowe bałwanki na muffinkach

Piernikowe muffinki pieczone na miodzie, czyli bez dodatku cukru. Co nie oznacza, że nie są słodkie :) Bałwanki zrobiłam z tego samego ciasta, czyli z piernika i obtoczyłam w białej czekoladzie. Trochę jest przy nich pracy, ale radość dzieci bezcenna :)

to3

MUFFINKI:
  • 3/4 szklanki miodu
  • 100g masła
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao
  • 1/2 łyżeczki domowej przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
DODATKI:
  • 100g czekolady gorzkiej
  • 50g masła
  • dżem porzeczkowy
  • wiórki kokosowe
  • 150-200g czekolady białej (użyłam kuwertury)
  • jagody goji
  • wykałaczki

to1

Miód z masłem umieścić w garnuszku i rozpuścić na małym ogniu. Do przestudzonej masy dodać roztrzepane jajka, a następnie mąkę wymieszaną z proszkiem, sodą, kakao i przyprawą do piernika. Wszystko połączyć, najlepiej drewnianą łyżką lub przy użyciu mocnego robota. Ciasto będzie gęste i kleiste. Nałożyć do papilotek na muffinki, do 3/4 wysokości. W tym celu użyłam rękawa cukierniczego bez założonej końcówki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec przez 20-25min. Muffinki bardzo wyrosną.

Po wystudzeniu ściąć muffinkom „czapeczki” na wysokości, gdzie kończą się papilotki. Ścinki rozkruszyć w palcach, powinno ich być ok 300g. Dodatkowo skruszyłam dwie muffinki. Czekoladę rozpuścić z masłem, dodać do ciasta i połączyć. Zostało mi 10 muffinek. Z ciasta wyciąć 10 małych kółek na czapki, uformować 20 kulek na guziki i 20 mniejszych na oczy. Z pozostałego ciasta zrobić kule na bałwanki. Jedna większa, a druga trochę mniejsza. Wstawić do lodówki, aby stwardniały.

Na ściętych muffinkach rozsmarować cienką warstwę gęstego dżemu. Brzegi obsypać wiórkami kokosowymi. Rozpuścić białą czekoladę (użyłam kuwertury) nad kąpielą wodną. Największe kulki nabijać na wykałaczkę i zanurzać w czekoladzie, otrząsając nadmiar. Kłaść na muffinkach i wstawić do lodówki. Kiedy czekolada lekko zastygnie (moja była jeszcze miękka) przebijać mniejsze kulki wykałaczką i obtoczone w czekoladzie umieszczać na większej kulce. Wykałaczkę wbiłam głębiej, żeby utrzymać pion. Dzięki temu mniejsza kulka nie spadła i trzymając za wykałaczkę można było wbić nos, umieścić oczy i guziki. Użyłam do pomocy igłę, którą zrobiłam też buźki.

Gotowe bałwanki wstawić do lodówki, aż czekolada zastygnie. Następnie wykręcić ostrożnie wykałaczki i na wierzchu przykleić krążek. Jeżeli czekolada jest bardzo twarda wystarczy przytrzymać chwilę palcem, aż zmięknie i wtedy przykleić czapeczkę. Z boku umieściłam gałązki świerku. Dobrej zabawy i smacznego :)

to

to2

https://www.youtube.com/watch?v=ShqT4DMtPY4

Dobrze wypieczone święta

Skomentuj

