Kurczak faszerowany kaszą jaglaną z kapustą białą i śliwkami

Wytrybowany, wyluzowany, czyli pozbawiony kości kurczak. Kiedy kości jest mniej można znacznie więcej włożyć nadzienia tak, aby stało się znaczącym dodatkiem do obiadu. Kurczaka napełniłam przepyszną mieszanką kaszy jaglanej z warzywami, suszonymi śliwkami i przyprawami.

  • 1 cały kurczak (ok 1,5 kg)
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 szklanka wody
  • 1 cebula
  • 1 marchewka
  • 200 g kapusty białej
  • 1 jabłko
  • 100 g suszonych śliwek
  • 50 g masła
  • 200 ml cydru
  • sól
  • pieprz czarny
  • majeranek

Kaszę jaglaną parę razy wypłukać w zimnej wodzie. Przełożyć na sitko i sparzyć wrzątkiem tuż przed gotowaniem. Jedną szklankę wody zagotować i wrzucić sparzoną kaszę jaglaną. Garnek przykryć pokrywką i gotować na małym ogniu, aż będzie miękka, co zwykle trwa 10-15 min. Odstawić.

Masło rozpuścić na patelni. Wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę, startą na tarce jarzynowej marchewkę i poszatkowaną kapustę. Kiedy warzywa nieco zmiękną, dodać kaszę jaglaną, śliwki suszone i wszystko dokładnie wymieszać przyprawiając pieprzem i majerankiem. Przygotowane nadzienie odstawić do przestudzenia.

Z kurczaka wyciąć cały kuper, zaczynając nacinanie od grzbietu. Należy robić to na tyle ostrożnie, żeby nie przeciąć skóry. Kości ze skrzydełek i udek nie wycinałam, chociaż też to można zrobić. Tak przygotowane mięso oprószyć przyprawą do kurczaka i odrobiną soli. Nałożyć na środek farsz z kaszy jaglanej i zamknąć wszystko w środku kurczaka zabezpieczając wykałaczkami lub zszywając nicią bawełnianą. Przełożyć do naczynia do zapiekania wiązaniem do góry, obłożyć cząstkami jabłka i podlać cydrem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190*C i piec przez godzinę. Po tym czasie ostrożnie przewrócić kurczaka na drugą stronę i podwyższyć temperaturę do 200*C i piec przez ok 40 min. Po upieczeniu odczekać 10 min, a później można podawać. Smacznego :)

Pieczeń z selerem korzeniowym otulona boczkiem

Wieprzowe mięso mielone z dodatkiem selera korzeniowego, który nadał pieczeni ciekawego aromatu i fajnego smaku. Całość otula wędzony boczek, który uchronił przed wysuszeniem, szczególnie, że pieczeń jest z dość chudego mięsa.  Polecam na obiad lub jako wędlinę na kanapki. 

  • 1 kg mięsa mielonego z szynki
  • 1 jajko
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 1/2 selera korzeniowego
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • ok 300 g boczku wędzonego
  • olej rzepakowy do smażenia

Cebulę pokroić w drobną kostkę, a selera zetrzeć na tarce jarzynowej. Warzywa wrzucić na patelnię z rozgrzanym olejem rzepakowym i chwilę przesmażyć. Odstawić do wystudzenia.
Mięso zmielić w maszynce do mielenia na sicie o małych otworach. Wymieszać razem z warzywami, jajkiem, bułką tartą, rozgniecionymi ząbkami czosnku, jogurtem i przyprawami. Formę o wymiarach 11 x 24 cm, wyłożyć plasterkami boczku, tak aby jedna część zachodziła na drugą. Przełożyć masę mięsną i założyć wierzch boczkiem. Przykryć całość folią aluminiową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec przez 1 godzinę. Po tym czasie usunąć folię, podwyższyć temperaturę do 200*C i zapiekać jeszcze przez ok 10 min, do momentu aż boczek z wierzchu się przyrumieni. Do obiadu podawać pokrojone w grube plastry. Smacznego :)

Rada: Po usunięciu foli w formie znajdowało się sporo wody z tłuszczem. Zlałam to, zebrałam tłuszcz, a na tej wodzie zrobiłam sos do pieczeni.


Warzywa korzeniowe 2017

Udka z kurczaka w cieście francuskim

Smażone podudzia z kurczaka zawinięte w ciasto francuskie, a następnie jeszcze dopieczone. W ten sposób mięso jest miękkie, soczyste i z chrupiącą otoczką z ciasta francuskiego. Smaczne danie dla tych, którym znudziły się klasycznie smażone, czy pieczone udka. 

to

  • 6 podudzi z kurczaka
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
MARYNATA:
  • 4 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego staropolskiego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka płynnego miodu prawdziwego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
  • sól

Wszystkie składniki marynaty umieścić w dużej misce i rozetrzeć.
Z podudzi z kurczaka ściągnąć skórę i odciąć koniec, tak aby została sama kość. Tak przygotowane mięso włożyć do miski z marynatą i dokładnie obtoczyć. Odstawić w chłodne miejsce na około 3 godziny.
Po tym czasie mięso z marynatą usmażyć na rozgrzanej patelni. Smażyć z każdej strony, aż mięso będzie bardzo miękkie. W razie konieczności można podlać odrobiną wody. Ściągnąć z patelni i ostudzić.
Schłodzone ciasto francuskie pociąć na 6 części i w każda z nich zawinąć podudzie, mocno ściskając końce ciasta. Położyć na blachę z wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C. Piec przez ok 20 minut, aż ciasto się przyrumieni. Można podawać np z ziemniakami i surówką. Smacznego :)

to2

to4

Drobiowe roladki z cieciorką zapiekane w pomidorach

Filety z kurczaka zawinięte z pastą z ciecierzycy i suszonych pomidorów. Zapiekane w pomidorach to propozycja na smaczne i sycące danie z piekarnika.

to

  • 3 filety z kurczaka
  • 200 g ciecierzycy
  • 150 g sera sałatkowo – kanapkowego
  • pieprz czarny
  • sól
  • papryka słodka mielona
  • 1/2 słoiczka suszonych pomidorów
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • bazylia suszona
  • olej spod suszonych pomidorów
  • parę pasków sera żółtego

Cieciorkę zalać dwa razy większą ilością zimnej wody i moczyć parę godzin, a najlepiej przez całą noc. Ugotować do miękkości, czyli około 1 godziny, pod koniec dodając sól. Ugotowaną cieciorkę odcedzić i przestudzoną zmielić w maszynce do mielenia mięsa. Wymieszać razem z serem i przyprawić pieprzem.

Filety z kurczaka rozkroić i cienko rozbić, tak jak na kotlety. Oprószyć solą, paprykądscn7987 słodką i odrobiną pieprzu. Nałożyć  pastę z ciecierzycy i ułożyć suszone pomidory pokrojone w paski.  Zawinąć ciasno w roladkę. Na patelni rozgrzać oliwę spod suszonych pomidorów i na mocnym ogniu obsmażyć krótko mięso z każdej strony. Ułożyć w naczyniu do zapiekania.

Pomidory z puszki doprawić solą, pieprzem, bazylią, sosem sojowym i paroma łyżkami oliwy spod suszonych pomidorów. Wymieszać i wylać na ułożone mięso. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190*C i piec przez 35 min, pod  koniec kładąc na każdej roladce plasterek żółtego sera. Po wyjęciu z piekarnika odczekać chwilę i podawać. Smacznego :)

to1

Paczuszki z kurczakiem i pieczarkami

Chrupiące paczuszki z ciasta francuskiego kryjące w sobie pyszne nadzienie z kurczaka, pieczarek i cebuli, zespolone żółtym serem. Proste w przygotowaniu i bardzo smaczne.

to

  • 1 filet z kurczaka
  • 200 g pieczarek
  • 1 cebula
  • 150 g żółtego sera
  • sól
  • pieprz czarny
  • przyprawa do gyrosa
  • olej rzepakowy do smażenia
  • 1 duże opakowanie ciasta francuskiego

Fileta z kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić przyprawą do gyrosa i odstawić. Pieczarki pokroić w plasterki, obsmażyć na patelni i przełożyć do miseczki. Cebulę pokroić w drobną kostkę, smażyć na rozgrzanym oleju rzepakowym. Kiedy się zeszkli dodać zamarynowany filet z kurczaka i mieszając lekko obsmażyć. Tylko tak, aby każdy kawałek się oddzielił. Przełożyć do pieczarek, a kiedy przestygnie dodać starty na tarce jarzynowej żółty ser. Wszystko wymieszać doprawiając solą i pieprzem czarnym.

Schłodzone ciasto francuskie rozwinąć i pociąć na osiem kwadratów. Nakładać porcję nadzienia i dobrze zlepiać zamykając wszystko w środku. W trakcie pieczenia ciasto się trochę rozejdzie, dlatego trzeba wszystko dobrze zlepić. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190*C i piec przez ok 30 min. Podawać na gorąco. Smacznego :)

Serowa rolada z kurczakiem i pomidorową ciecierzycą

Rolada z żółtego sera zawinięta razem z filetem z kurczaka i pastą z ciecierzycy. Smaczny i niecodzienny pomysł na obiad albo na przystawkę, czy też jako alternatywa dla wędliny, bo idealnie pasuje na kanapki.

to

  • 500 g sera żółtego
  • 100 g sera żółtego wędzonego
  • 2 jajka
  • 1 łyżka majonezu
  • 2 filety z kurczaka
  • 2 puszki ciecierzycy gotowanej
  • 1/2 słoiczka suszonych pomidorów
  • 2-3 łyżki oliwy spod suszonych pomidorów
  • ok 3 łyżek suszonych pomidorów w proszku
  • sól
  • pieprz czarny mielony

Ciecierzyce wysypać na sitko, przepłukać i zmielić w rozdrabniaczu razem z suszonymi pomidorami. Przyprawić solą i pieprzem dodając oliwę spod suszonych pomidorów. Wszystko dokładnie wymieszać.

Ser żółty zwykły i wędzony zetrzeć na tarce jarzynowej. Wymieszać z jajkami i majonezem. Wyłożyć na blachę o wymiarach 23 x 33 cm z papierem do pieczenia na dnie. Wstawić do piekarnik nagrzanego do 190*C na 20 min. Po upieczeniu i lekkim przestudzeniu, wyjąć ostrożnie ser z blachy i ściągnąć papier.
Filety z kurczaka rozbić jak na kotlety, przyprawić solą i pieprzem. Rozłożyć na całej powierzchni upieczonego sera żółtego i oprószyć suszonymi pomidorami. Na kurczaku rozsmarować pomidorową pastę z ciecierzycy i całość zwinąć w roladę wzdłuż dłuższej krawędzi. Przełożyć na blachę do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 *C. Piec przez około 40 min. Po upieczeniu chwilę odczekać i pokroić na plastry, jeżeli chcemy roladę podać na gorąco. Smacznego :)

to2

to3

Polędwiczka z czerwoną kapustą i kopytkami

Pieczona polędwiczka wieprzowa jest delikatna i krucha. Lekkiej słodyczy nadaje jej suszona żurawina, która wypełnia jej środek. Wspaniale smakuje z duszoną, czerwoną kapustą, która z kolei jest lekko kwaskowata. Całość dopełniły kopytka z kaszy kukurydzianej w wersji bezglutenowej, bo takie miało być całe danie. Przygotowane z myślą i dbałością o osobie będącej na tej specyficznej diecie.
Danie jest lekkie, delikatne i niezwykle smaczne. Niby tradycyjne, a jednak smak zaskoczył gości. Szczególnie osobę nietolerującą gluten, bo obiad powstał z ogólnie dostępnych składników. Myślę, że udało mi się zadbać o gości pod względem zdrowia i smaku ;)
Taki obiad idealnie sprawdzi się przy wyjątkowych okazjach, świętach, czy innych uroczystościach. 

to

  • 2 polędwiczki wieprzowe
  • 100 g żurawiny suszonej całej
  • sól
  • pieprz czarny
  • oliwa z oliwek
  • rozmaryn
  • olej rzepakowy do smażenia
DUSZONA CZERWONA KAPUSTA:
  • 1/2 małej główki kapusty czerwonej
  • 25 g masła
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 szklanka wody
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 100 ml wina czerwonego półsłodkiego
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • sól
  • pieprz czarny mielony
KOPYTKA KUKURYDZIANE:
  • 1 szklanka kaszy kukurydzianej
  • 3 szklanki wody
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól
  • masło do smażenia
  • natka pietruszki

to2

Suszoną żurawinę zalać wrzątkiem i odstawić na około 15 min. Kiedy żurawina napęcznieje odlać wodę. Polędwiczki oczyścić odcinając białe błonki. Ostrym i długim nożem zrobić w środku nacięcie. Napełnić żurawiną. Mięso natrzeć oliwą z oliwek, oprószyć solą, pieprzem i rozmarynem. Polędwiczki odstawić na parę godzin w chłodne miejsce.

W garnku rozpuścić masło, wrzucić roztarty czosnek i pokrojoną w kostkę cebulę. Smażyć, aż cebula stanie się szklista. Dodać drobno posiekaną, czerwoną kapustę i podsmażyć. Zalać całość wodą i dusić, aż kapusta znacznie zmięknie. Wlać wino, sok z cytryny i doprawić solą, cukrem, i pieprzem. Trzymać na ogniu, aż wszystko zmięknie i płyn odparuje.

Kopytka kukurydziane. Osoloną wodę zagotować i stale mieszając wsypać kaszkę kukurydzianą. Gotować według wskazówek na opakowaniu, aż uzyskamy gęstą masę. Odstawić do przestudzenia. Do jeszcze ciepłej kaszy dodać mąkę kukurydzianą, mąkę ziemniaczaną i jajko. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Przełożyć na stolnicę i z masy uformować wałeczek, lekko podsypując mąką ziemniaczaną. Lekko spłaszczyć i pokroić ukośnie w romby. W garnku zagotować lekko osoloną wodę i wrzucić kopytka. Gotować minutę od momentu, kiedy wypłyną. Wyławiać łyżką cedzakową i przekładać na patelnię z rozpuszczonym masłem. Przed podaniem podsmażyć.

Na patelni dobrze rozgrzać olej rzepakowy i smażyć zamarynowane polędwiczki na rumiano. Obsmażyć z każdej strony, ale tylko chwilę. Każdą polędwiczkę przełożyć oddzielnie na folię aluminiową i zawinąć. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec przez 30 min. Jeżeli polędwiczki są bardzo małe, to czas pieczenia skrócić do 20 min. Po upieczeniu odstawić mięso na 10 min i pokroić w plastry.

Wyłożyć na talerz gorącą kapustę, polędwiczki i podsmażone na maśle kopytka. Udekorować natką pietruszki i podawać. Smacznego :)

to7

to3

Zadbaj o swoich bliskich i przygotuj danie przy użyciu patelni od #Ambitionto6

Wszystkich  zapraszam do sklepu Dajar czeka tam ekstra rabat na produkty #Ambition

http://durszlak.pl/pliki/718


Ambition z dbałością

Amur na kaszy jaglanej z batatem

Amur to delikatna ryba słodkowodna z rodziny karpiowatych. Jego mięso jest białe, soczyste i smakuje znacznie lepiej niż karp. Podałam go z gorącą kaszą jaglaną ze słodkim batatem i suszonymi pomidorami.
Sałatka z kaszy jaglanej mogłaby stanowić samodzielny, wegetariański posiłek. Taki mógłby mi wystarczyć, ale większość moich domowników to mężczyźni, więksi i mniejsi, więc musiałam danie trochę „wzmocnić”. Strzał padł na Amura. Lubię go za smak i nazwę,  w której najchętniej zmieniłabym jedną literkę. Wtedy wszystko byłoby jasne :) Chłopaki zjedli obiad ze smakiem co mnie cieszy, bo podałam im nie tylko smaczne danie, ale bardzo zdrowe.

to

  • 4 filety z amura
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • 1 słodki ziemniak batat
  • 1/2 słoiczka suszonych pomidorów
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • tymianek suszony
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz czarny
  • sok z cytryny

to5

Rybę oczyścić z ości i ściągnąć skórę. Natrzeć solą, pieprzem i skropić obficie sokiem z cytryny. Odstawić na około godzinę w chłodne miejsce.

Kaszę jaglaną wypłukać parę razy w zimnej wodzie.  Przełożyć na sitko i sparzyć wrzątkiem tuż przed gotowaniem. Wrzucić na osoloną, wrzącą wodę i przykryć garnek pokrywką. Gotować na małym ogniu przez około 10 minut, aż wchłonie cały płyn i zmięknie. Odstawić.
Batata obrać i pokroić w kostkę. Wrzucić na patelnię z rozgrzanym olejem spod suszonych pomidorów i smażyć do miękkości. Pod koniec posypując tymiankiem. Dodać ugotowaną kaszę jaglaną i pokrojone suszone pomidory. Wszystko dokładnie wymieszać i chwilę smażyć. Przyprawić solą, pieprzem i natką pietruszki.

to6

W trakcie przygotowywania kaszy, smażymy rybę.
Na patelni rozgrzać oliwę spod suszonych pomidorów i wrzucić pokrojone w plasterki dwa ząbki czosnku. Smażyć do momentu, aż zaczną pachnieć i szybko ściągnąć z patelni. Należy uważać, żeby ich nie spalić, gdyż staną się gorzkie. Na takiej rozgrzanej oliwie położyć filety z amura i smażyć z dwóch stron. Czas obróbki zależy od grubości fileta. Najlepiej obserwować bok ryby w miejscu gdzie jest najgrubsza. Jeżeli mięso zbieleje mniej więcej do połowy, wtedy odwracamy na drugą stronę.

Gorącą sałatkę z kaszy jaglanej wykładamy na talerz i kładziemy kawałek ryby, dekorując ją chipsami z czosnku. Można dodatkowo posypać świeżą natką pietruszki. Smacznego :)

to3

to4

 

Schab z kiszoną kapustą i czerwoną soczewicą

Na niedzielnym obiedzie nie może u mnie zabraknąć dania mięsnego, dlatego często piekę wieprzowinę. Schab zwinięty w roladę z kiszoną kapustą i czerwoną soczewicą. Tak przygotowane mięso jest kruche i lekko kwaskowe dzięki kapuście.

to

  • 1 1/2 kg schabu
  • 400g kapusty kiszonej
  • 1 szklanka soczewicy czerwonej
  • 1 cebula
  • sól
  • pieprz czarny
  • majeranek
  • 1 płaska łyżeczka żelatyny

Kapustę kiszoną przepłukać i obgotować. Miałam z marchewką i kminkiem. Soczewicę ugotować w osolonej wodzie zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Należy uważać, żeby jej nie rozgotować. Cebulę (u mnie czerwona) pokroić w kostkę i zeszklić na patelni. Dodać odciśniętą i pokrojoną kapustę. Smażyć około 10 min. Przyprawić solą i pieprzem. Dodać ugotowaną soczewicę i wszystko wymieszać. Odstawić do wystudzenia.
Kawałek schabu nacinać nożem rozwijając płat mięsa o grubości ok 1 cm. Oprószyć solą, pieprzem z dwóch stron i majerankiem od środka. Lekko rozbić tłuczkiem mięso. Nałożyć wystudzoną kapustę na mięso i posypać żelatyną. Z żelatyny można zrezygnować, ale bardziej wiąże nadzienie z mięsem.
Zwinąć schab w roladę. Obwiązać nicią bawełnianą i obsypać obficie majerankiem. Włożyć do rękawa do pieczenia. Piec przez 1,5 godziny w 180*C. Po upieczeniu usunąć nić. Kroić ostrym nożem na plastry. Smacznego :)

to2

to3

Faszerowany schab pieczony w boczku

Schab faszerowany mięsem mielonym o paprykowym smaku. Całość otulona wędzonym boczkiem, który dodaje aromat i zachowuje soczystość schabu. Pieczony jest w niskiej temperaturze, co sprawia, że wszystkie soki pozostają w środku mięsa. 

to

  • 2 kg schabu w kawałku
  • ok 300 g wędzonego boczku najlepiej w plasterkach
  • goździki całe
  • sól
  • pieprz ziołowy
  • papryka słodka mielona
NADZIENIE:
  • 300 g mięsa mielonego z łopatki
  • 1 mała cebula
  • 1 jajko
  • 4 łyżki sosu z pieczonej papryki ajvar
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • sól
  • pieprz kolorowy
  • papryka słodka mielona

to1

Mięso mielone połączyć z drobno posiekaną cebulą i pozostałymi składnikami nadzienia. Dobrze doprawić i wyrobić mięso.
Schab naciąć w środku długim i ostrym nożem. Wypełnić środek przygotowanym nadzieniem. Wierzch schabu natrzeć dokładnie solą, pieprzem i papryką słodką. Odstawić na około 3 godziny w chłodne miejsce.

Boczek pokroić na plasterki. U mnie wyszły dość grube, ale można cieniej. Wtedy lepiej będą przylegały do mięsa. Plasterkami boczku owinąć schab, wkuwając miejscami goździki, które będą podtrzymywały boczek i nadadzą dodatkowego aromatu. Schab włożyć do naczynia i owinąć w folię aluminiową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 120*C i piec przez 1,5 godziny. Po tym czasie podwyższyć temperaturę do 180*C, ściągnąć folię i zapiec jeszcze 15 min, licząc od momentu nagrzania się piekarnika.  Smacznego :)

to2